MENU

Téli nagyszervizek

2637
0

Felébresztve téli álmából, elérkezett az ideje a vásárláskor feltárt hibák kijavításának. Cserére kerültek a hátsó gátlók, az első komplett lengőkarok és azok hátsó szilentjei. Egy héttel a lengőkar csere után kaptam időpontot futómű állításra. Itt kiderült, hogy a kormányösszekötő már úgy meg van szorulva, hogy nem tudják állítani. Így ez cserére szorult.
Illetve, a decemberi hideg beköszöntével, a műhelybe vezető úton az autó nagyon nehezen vette a fokozatokat. Egy kis ijedtség után gyorsan lecseréltük a váltóolajat, amit az előző gazdája szintén cseréltetett, csak valószínűleg nem a megfelelő minőség került bele. Ez szerencsére megoldotta a problémát. Tekintve, hogy a Cápa közel állt a kerek, 150 ezres futáshoz, így kicseréltük mind a négy gyújtógyertyát is, ami ugye 50 ezer kilométerenként esedékes.

Januárban a kicsit jobb időre való tekintettel megvolt az év első gurulása. Az idő még hideg volt és újra előjött valami. Valami elképesztő kopogás a kerék minden megmozdulására. Egy rázatás (innen is köszönet az Autós Kft.-nek!) és kiderült, hogy stabilizátor szilent. Tehát újra szerviz időpont egyeztetés.

Egy olyan pár ezer forintos apróság miatt, mint egy stabilizátor gumi, a fél autót szét kell szedni. Üdv a MINIk világában! De ha már szétszedtük, pár upgrade: a hátsó gátlók nyomán kicseréltük az elsőket is és új stabilizátor bekötőket is kapott a Cápa. Ezekkel együtt lényegében az első futómű felújításra került. A régi, ütött-kopott antenna helyett kapott új, sport antennát is.

miniac90-08 miniac90-09

miniac90-10 miniac90-11