MENU

Karbantartás és váratlan hibák

1817
0

[2021.06.07.] Megérkeztek az új nyári gumik a MINI-re. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3.

[2021.06.24.] A nyár beköszöntével ideje volt egy újabb kis esztétikai beavatkozásnak. Így, a szokott helyen a Decor Racing Trio Kft.-nél felkerült egy hővédő és sötétítő fólia a hátsó ablakokra.

[2021.07.02.] Tekintve, hogy az autó folyamatosan dobált egy termosztát hiba kódot, kicserélésre került az egység. Majd kétszer a motor mögötti átvezető cső is. Ha jót akarsz, vedd meg a gyárit!
Ha már ott voltunk, kapott a Cápa egy pár új hátsó fékbetétet is és az üzemanyagszűrő is kicserélésre került. Undorítóan nézett ki. Cseréltesd ki! Minél sűrűbben!

[2021.07.03.] “Ha nem lennél a trélerre várva is ennyire menő …” 🤦🏻‍♂️ Megállt a MINI. Szerviz utáni másnap. Egy saroknyira jutottam a garázsomtól, addig a kereszteződésig, ahol korábban a benzin vált szögletessé a trafó hiba kapcsán. Jött a sárga angyal, csak ez piros-fehér volt. Gyors helyzetfelmérés után kiderült, nem kap üzemanyagot – megállt az üzemanyag pumpa. Kedves autóm így hálálta meg, hogy friss, tiszta, új szűrőt kapott előző nap. Az alacsony nyomású üzemanyag pumpa leverte a biztosítékot. Egy gyors vontatással irány a műhely, biztosíték csere, az újat is leverte. Túlmelegedik a pumpa. Megbontás után látszott, hogy valaki már mókolt vele. Az előző tulaj említette, hogy volt már csinálva – de ugye Kókány Kapitány csinálta neki, akinek nem teljesen sikerült szakszerűen megoldani a problémát. Nem baj, hétfőre lett új pumpa. A Cápa száguldhatott tovább.

[2021.07.26-31.] Csippan az UltraGauge – igen, mert van ilyen benne – hogy valami gond van. Mi van megint?! Túltölt a generátor, közel 16V. Valószínűleg meghalt a fesz-szabályzó. Természetesen nincs idő a szervizben, de azért nekiállnak, mert én kérem 🥹 Ráadásul hétvégén túra van. Röviden összefoglalva: új generátor egy hét múlva szintén elkezdett túltölteni. Egy angol MINIs barátom segített a probléma felkutatásában. Az előző gazdájánál volt akksi cserélve, amit szintén a korábban említett Kókány Kapitány kivitelezett. Ez még sikerült is neki, ám ő nem tudta, hogy a Start/Stop rendszerrel ellátott MINIkbe bele is kell programozni az új akksit. Így azt nem úgy tölti, mintha egy 100 éves darabot próbálna életben tartani.

Tanulság: ne hagyd bárkinek, hogy szerelje a MINIdet csak azért, mert látott már autót!

[2021.08.13.] 154 ezer kilométernél elfogyasztotta a Cápa a második magasnyomású pumpáját is. Még jó, hogy lehet kapni újat egy kisebb vagyonért. 💸

— Ha te is szeretnél az autódba UltraGauge-et, azt innen tudod megrendelni magadnak! —

miniac90-23

miniac90-26

miniac90-27

miniac90-28

miniac90-29

miniac90-31