MENU

Amikor nem indult a MINI

1430
4

Hű, nem gondoltam volna, hogy eljön ez a nap, amikor a saját kisautómról írok egy blogbejegyzést. Viszont – mivel MINIm van – mindig van valami jó (vagy tanulságos) sztorim, hát most kiélhetem magam.

Egyébként Cinti vagyok, sziasztok! Jöttem garázdálkodni az oldalra. 😉

Egy fáradt, munkába indulós reggelen ismét nagy rohanásban voltam. Szaladtam a MINIhez, “kistallér” be, STARTra kész.. de nem volt gyújtás. A kicsikocsi nem indult. Felmerült akkor bennem, hogy talán csak béna voltam és rosszul pattintottam be a kulcsot, így megpróbáltam újra.. semmi.
Többek között ilyenkor óriási előny, hogy kedves párom rendelkezik egy működőképes autóval és némi háttértudással. Meg is állapította, hogy lemerülhetett az akksi, elvitt dolgozni, ahol aggódhattam tovább a problémán. No, itt jönnek az izgalmak.

A járgányt sikerült még aznap délelőtt bebikáznia, ami jó hír, mert akkor tényleg akksi a probléma. Viszont délután ugyanezt megismételve már nem jártunk sikerrel. Két zsebbikával is próbálkoztunk (pontosabban csak ő, én a támogató hátteret nyújtottam), de nem hatotta meg a dolog. Ezt már csak azért is furcsállottuk, mert az utastérben lévő kis lámpa világított, akárcsak a parklámpa.
Ekkor jutottunk arra a pontra, hogy a telefonos segítséget kérjük és felhívjuk Robit. Miközben ő próbált távsegítséget nyújtani, kezdtünk gyanakodni arra, hogy talán mégsem az akksival van gond. Ha annyira lemerült, hogy lehetetlen beindítani, akkor hogy világíthat több lámpa is? Azok a funkciók nem működtek, amihez a kulcs kellett.. AMIBŐL CSAK EGYET ADTAK VÁSÁRLÁSKOR! 😭

Zsolt addig ügyeskedett, míg sikerült valahogy beindítani a MINIt, így azzal a lendülettel elvittük Robihoz. Az ő közreműködésével és segítségével jutott el az ügy a 999 Aprócikk Kulcsnagykerhez, akik – felmérve a kulcsom állapotát – megállapították, hogy abból bizony már semmit sem lehet kiolvasni, így ki kell szedni a CAS modult, ami a kulcsot összeköti az autó vezérlőegységével. Mondanom sem kell, hogy én itt is a támogató személy voltam a sztoriban, különben is, rossz volt látni, ahogy darabokra szedik a műszerfalamat. 🙁
Így a 2 új kulcs (naná, hogy kettő, ezek után?!) már pikkpakk elkészült és beigazolódott, hogy valóban ez volt a gond. No persze az akksit is kicseréltük, ha már így alakult, ártani nem árt. 🙂

Hogy mi a tanulság? Ha csak egy kulcsot kaptál az autódhoz, csináltass mielőbb egy másikat, az kevesebb melóval jár, mint kiszedni egy CAS-modult.
Ja, és légy jóban más MINIsekkel, akik kihúznak a csávából! 😉